کجاها باید عطر بزنیم؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از اسپری کردن عطر، خیلی کمتر از انتظاری که داشتید، رایحه دلنشین و جذاب اولیه آن را احساس نکنید. فارغ از انتخاب نوع عطر و ادکلن که در مرحله‌ی نخست مدت ماندگاری عطر قرار دارد، اسپری کردن آن روی نقاط مناسب نیز، تاثیر فراوانی بر این امر خواهد داشت. اگر برای شما هم این سوال مطرح است که کجاها باید عطر بزنیم، مطالعه‌ی این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم. 

عطر را به بدن بزنیم یا لباس

عطر را به بدن بزنیم یا لباس؟ این سوال را بهتر است این گونه مطرح کنیم که عطر را به کجا اسپری کنیم ماندگاری بیشتری خواهد داشت؟ در حالت کلی، یک عطر را میتوان به سه مورد، لباس، مو و پوست اسپری کرد. هر کدام از این موارد میتواند خاصیت جداگانه‌ای در پخش رایحه و خط بوی آن داشته باشند. اما موردی که میتواند طبق داده‌های علمی و تجربه‌های شخصی به دست آمده، در رأس این موارد قرار بگیرد، زدن عطر روی نقاط گرم و نبض‌دار بدن میباشد. 

زدن عطر بر روی موها میتواند برای بسیاری احساسی خوشایند ایجاد کند، چرا که با عبور هوا از میان تارهای مو، می‌توانند رایحه‌ی آن را مجددا استشمام کنند. اما قطعا بر این نکته هم واقف هستید که در ترکیبات ساخت عطر و ادکلن، میتواند الکل وجود داشته باشد که در صورت تماس مداوم با مو، میتواند سبب خشکی و آسیب‌های دیگر به آنها گردد. برای این منظور عطرهای خاصی در بازار موجود هستند که مخصوص مو تولید شده‌اند. 

در خصوص اسپری عطر روی لباس، عده‌ای بر این باورند که شاید این کار سبب ماندگاری بیشتر آن میشود. اما در واقع این نظر نمی‌تواند تا این حد از انتظار، پاسخگو باشد. زدن عطر بر روی لباس نه تنها ماندگاری آن را بالا نمیبرد، بلکه نت‌های آن نمی‌توانند روی لباس باز شده و در نتیجه سبب میشود، رایحه عطر متفاوت و ناقص پخش گردد. علاوه بر این عطرها روی لباس میتواند باعث ایجاد لک کند. پس برای علاقمندان این موضوع، پیشنهاد میکنیم آن را در لایه داخلی لباس اسپری کنند تا کمترین میزان آسیب را داشته باشند.

عطر را کجا بزنیم که ماندگار باشد؟

حال که به مورد پوست رسیدیم سوال اینجاست که کجاها باید عطر بزنیم یا به عبارت بهتر عطر را کجا بزنیم که ماندگار باشد.  بهترین ناحیه برای اسپری عطر و ادکلن، قسمتهایی است که دارای نبض‌ بیشتر میباشد و گرمای بالاتری در آنجا وجود دارد. به عنوان نمونه، پشت گوش، استخوان ترقوه یا گردن، شانه، چانه، مچ دست، سینه، داخل آرنج و ساعد را میتوان مثال زد. 

  • نواحی پشت گوش: پشت گوش غالبا مکانی گرم و در این حال نسبتا مرطوب است که میتواند برای زدن عطر و ماندگاری آن بسیار مناسب باشد. این مورد هم برای آقایان و هم بانوان کاربرد دارد. 
  • مچ، ساعد و آرنج دست: نقطه‌ی دیگری که بسیار پاسخگوی ماندگاری عطر برای مدت بیشتر است، مچ، قسمت داخلی ساعد و آرنج دست می‌باشد. در این قسمتها، رگها به پوست نزدیکتر هستند و جریان خون در انها، میتواند سبب ایجاد گرمای بیشتر شده و طبیعتا گرمای بدن یکی از علل مهم افزایش ماندگاری عطر می‌باشد. 
  • استخوان ترقوه و گردن: در این ناحیه به دلیل عبور رگهای اصلی بدن، علاوه بر گرما، نبض هم به فراوانی موجود است. البته فراموش نکنید که این قسمت برای افرادی با پوست حساس توصیه نمیشود. پس قبل از انتخاب، حتما یکبار امتحان کنید. 

سینه: این منطقه هم به دلیل تپش قلب، در بالا بردن ماندگاری و پخش بوی عطر و ادکلن میتواند نقشی مناسب داشته باشد. 

چند پاف عطر بزنیم؟

این که چند پاف عطر نیاز است تا پخش بوی و ماندگاری مناسبی داشته باشد بیش از هر چیزی به نوع آن بستگی دارد. به طور کلی برای ادکلن و عطرهای سنگین ۲ الی ۳ پاف و برای موارد سبکتر، ۴ الی ۵ پاف میتواند کافی باشد.

سخن پایانی 

بیان چند نکته در این بخش بسیار حائز اهمیت است که:

۱- عطر و ادکلن را در قسمت زیر بغل و اطراف چشم اسپری نکنید، چرا که این قسمتها به دلیل وجود الکل در محصولات، میتوان  سبب واکنشهایی خاص و خطرناک گردد. 

۲- زدن وازلین قبل از اسپری عطر، نقشی سازنده در ماندگاری عطر دارد، اما از سوی دیگر پخش بوی آن را کاهش میدهد.

۳- پوستهای خشک بهتر است قبل از اسپری عطر یا ادکلن، از مرطوب کننده استفاده کنند. 

۴- از ماساژ عطر روی پوست خودداری کنید، مگر اینکه محصول مورد نظر روغنی باشد.

۵- عطر را بر روی بدن تمیز اسپری کنید. ترجیحا بعد از حمام که بدن تمیز و مرطوب است، میتواند بهترین حالت باشد. 

در نهایت این که، انتخاب عطر و ادکلن اصل و باکیفیت در مرحله نخست و اسپری آن در نقطه‌ای مناسب برای مرحله‌ی بعد، می‌تواند پاسخگوی نیاز شما برای ماندگاری بیشتر بو و رایحه‌ی آن باشد. پس حتما عطر مورد علاقه‌ی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. شما می توانید برای خرید عطر اصل به فروشگاه عطر ملکوتی مراجعه کنید.

مشتریان گرامی

لطفا برای سفارش محصولات ابتدا از طریق واتسپ و یا تماس تلفنی از مشاوره تلفنی ما بهره‌مند شوید.