عطر مناسب افراد درونگرا

عطر درونگرا ها

عطرها را می توان براساس ویزگی های مختلفی دسته بندی کرده و مورد استفاده قرار داد. مواردی از جمله سن، جنسیت، رسمی یا غیر رسمی بودن، شیرین یا تلخ بودن، گرم یا خنک بودن، میوه ای یا گلی و … بودن و … تعدادی از این ویژگی ها هستند. چیزی که شاید زیاد در مورد ان نشنیده باشید دسته بندی عطرها براساس تیپ شخصیتی افراد است.

یعنی عطر مناسب افراد درونگرا با عطر مناسب افراد برونگرا با یکدیگر متفاوت بوده و با توجه به تایپ شخصیتی که هر فرد دارد می توانیم یک ادکلن مناسب برای وی در نظر بگیریم. اگر شما هم در این زمینه اطلاعاتی ندارید یا اطلاعات تان کم است در ادامه با عطر ملکوتی همراه باشید تا بیشتر در مورد ارتباط تیپ شخصیتی افراد و انتخاب عطر صحبت کنیم.

اهمیت خرید عطر مناسب افراد درونگرا

عطرها می توانند بخشی از شخصیت افراد به حساب آیند. آنها به راحتی قادر هستند احساسات را در افراد مختلف برانگیخته کرده، خاطرات خوب و یا حتی بد را به یادتان بیاورند و یا خیلی ساده سبب به وجود امدن حال خوشی در شما شوند. هرچقدر که در انتخاب عطر دقت عمل بیشتری به خرج داده و عطر ار متناسب با ویژگی های شخصیتی تان انتخاب کنید آنگاه تاثیرگذاری آن قطعا بیشتر خواهد بود.

شما با استفاده از عطرهای مختلف در موقعیت های مختلف و در مواجهه با افراد مختلف می توانید احساسات مختلفی را منتقل کنید. شما می توانید با عطرتان به اطرافیان خود احساس آرامش را القا کنید، یا حس طراوت و سرزندگی را در انها به وجود آورده و به انها انرژی ببخشید و یا حتی حس صمیمیت و نزدیکی را به یک فرد نشان دهید و… پس می بینید که انتخاب عطر مناسب تا چه اندازه می تواند مهم و منتقل کننده حس و حال شما باشد.مثلن با اگر خانم هستید با زدن عطر زنانه شیرین حس نشاط و شادی را به اطرافیانتان منتقل کنید.

روانشناسی بویایی در این مواقع و موقعیت ها می تواند کمک بزرگی به ما باشد.. به علاوه وقتی قصد خرید عطر به عنوان هدیه را دارید هم می توانید از این موضوع کمک گرفته و هدیه ای مناسب و در خور تهیه کنید. حال نوبت به این میرسد که ببینیم هنگام خرید عطر مناسب افراد درونگرا می بایست به چه نکته های توجه کنیم. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم در خرید عطر مناسب افراد درونگرا

اگر شما خودتان فرد درونگرا محسوب می شوید یا می خواهید برای دوست یا پارتنر و یا هر فرد دیگری که درونگرا است عطر بخرید پس حتما به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید. به طور کل افراد درونگرا اهل جلب توجه دیگران نیستند. در نتیجه عطرهای پرزرق و برق و تند خیلی با شخصیت انها جور در نمی آید.

در عوض عطرهای ملایم همیشه ترجیح این دست از افراد است. در میان نت های گلی که برای عطرها استفاده می شود معمولا رایحه های یاس، مریم گلی و همینطور شمعدانی از جمله رایحه هایی هستند که افراد درونگرا را به خود جذب می کنند. هرچند عطر درونگراها همیشه عطرهایی با نت های گلی نیست، اما همانطور که گفتیم آنها رایحه های خیلی قوی و تند را هم نمی پسندند. دو نمونه از مهمترین عطرهای مناسب برای افرادی با تیپ شخصیتی درونگرا را می توانیم عطر یونیسکس Eua de Gingembre از برند Roger and Gallet و همینطور عطر زنانه Good Girl از برند Carolina Herrera معرفی کنیم.

عطر Daisy Dream هم یکی دیگر از عطرهای مناسب برای افرادی است که تایپ شخصیتی شان درونگراست. این عطر از برند دوست داشتنی مارک جیکوبز بوده و می تواند اعتماد به نفس را در فرد استفاده کننده به وجود اورد. در ادامه کمی بیشتر با این چند مدل عطر آشنا خواهیم شد و نت ها و سایر ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با عطر جینجمبر از برند راجر اند گالت

یکی از بهترین مواردی که به عنوان عطر مناسب افراد درونگرا می توانیم به شما معرفی کنیم عطر جینجمبر از برند راجر اند گالت است. این عطر به عنوان یک عطر یونیسکس شناخته می شود، یعنی هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است و فارغ از جنسیت هر فردی می تواند از ان استفاده کند.

طبع این عطر متعادل بوده و بیشترین نت هایی که در ان به چشم می خورد نت های مرکباتی و ادویه های گرم و همیطنور مشک هستند. در ادامه رایحه گل های سفید، ادویه ای تازه و خنک، گلی، رایحه های آروماتیک و همینطور کهربا (عنبر) و رایحه های پودری هم در آن حس می شود.

این عطر دوست داشتنی از برند راجر اند گالت با توجه به طبع متعادلی که دارد تقریبا برای همه فصل های سال مناسب است. اگرچه بهتر است در فصل زمستان با احتیاط بیشتری از آنها استفاده کنید. این عطر که در سال 2003 به بازار عرضه شده است بیشتر مناسب استفاده روزانه بوده و عطاری که آن را طراحی کزده است آقای جکوس کاوالیر نام دارد.

اگر بخواهیم در مورد نت های این عطر صحبت کنیم می توانیم به شکل زیر آنها را معرفی کنیم:

  • نت های اولیه عطر جینجمبر از برند راجر اند گالت شامل گل زنجبیل، ترنج و همینطور روغن شکوفه پرتقال است.
  • نت های میانی این عطر را زنجبیل و عصاره گل خطمی مشک(Ambrette (Musk Mallow)) تشکیل می دهند.
  • نت های انتهای جینجمبر هم مشک و گیاه لوبان هستند.

معرفی عطر گود گرل از برند کارولینا هررا

گودگرل یک عطر کاملا ملایم زنانه است که با ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا کاملا سازگاری دارد. طراحی و بسته بندی این عطر یک موفقیت بزرگ به شمار می آید. طراحی شیشه ان که شبیه یک کفش پاشنه بلند زنانه بوده و القا کننده قدرت و اعتماد بنفس است.

پس یک انتخاب کاملا هوشمندانه برای افراد درونگرا به شمار می آید. ماندگاری این عطر فوق العاده بوده و پخش بوی ان هم بسیار عالی است. نت های اصلی که در آن استشمام می شود شامل نت های شیرین، گل های سفید، نت های گرم و ادویه ای، وانیل، کاکائو، کهربا، گل سرخ، بادام و نت های چوبی و پودری است. این عطر در سال 2016 توسط کمپانی اسپانیایی کارولینا هررا به بازار عرضه شد و طراحی آن برعهده دو عطار فوق حرفه ای به نام های لوییس ترنر و کویینتین بیش بوده است.

با توجه به گرم و شیرین بودن طبع عطر گود گرل بهترین فصل استفاده از ان فصل های پاییز و زمستان هستندو به علاوه این عطر برای استفاده در شب ها بسیار مناسب است و یک ترکیب بی نظیر را به وجود می آورد.

  • نت های ایتدایی گود گرل را رایحه های بادام، قهوه، ترنج و لیمو تشکیل می دهند.
  • رایحه های گل سرخ، گل یاس سامباک، شکوفه پرتقال، گل زنبق زرد، و گل رز بلغاری نت های میانی این عطر را به وجود اورده اند.
  • نت های پایه یا انتهایی این عطر خوشبو و دوست داشتنی هم شامل سدر، چوب صندل، پرالین، وانیل، کاکائو، دانه تونکا، مشک، عنبر، دارچین، نعناع هندی و ترمه هستند.

افرادی که از عطر گودگرل استفاده کرده اند آن را یک عطر اعتیادآور می دانند که برای مهمانی ها و مناسبت های رسمی بسیار مناسب است. به علاوه رایحه ان کاملا مدرن بوده و ترکیب روایح با هم به شکلی بی نظیر صورت گرفته است.

عطر Daisy Dreams از برند مارک جیکوبز

یکی از جذاب ترین عطرهایی که برای افراد درونگرا مناسب است عطر دیزی دریم از برند مارک جیکوبز است. این عطر یک عطر با گروه بویایی میوه ای و گلی است و طبعی کاملا خنک دارد. به همین دلیل هم دیزی دریم برای روزهای تابستان و بهار یک انتخاب فوق العاده به شمار می آید.

شیرینی ملایم این عطر کاملا مورد پسند افراد دورنگراست و از ان دست عطرهایی نیست که بخواهد همه سرها را به سمت خود برگرداند و این افراد را که اصلا دوست ندارند در کانون توجه باشند در معرض توجه همه قرار دهد.

نت های غالب این عطر به ترتیب نت های میوه ای، گلی، نت های خنک و فرش، گرم، استوایی، نت های مشک، مرکباتی، اودیه های تازه، گل های سفید و در نهایت رایحه های اقیانوسی هستند. این عطر در سال 2014 به بازار عرضه شده و طراحی ان برعهده خانم آن گوتلیب و آقای آلبرتو موریلاس بوده است.

ماندگاری و پخش بوی دیزی دریم کاملا رضایت بخش است و با توجه به خنک بودن این عطر این ماندگاری و پخش بو کاملا قابل قبول است. طراحی شیشه این عطر فوق العاده است و دکور ان با اکسسور های گل شیکی خاصی به ان بخشیده که وقتی ان را روی میز آرایش تان دارید جلوه خاصی به آن خواهد بخشید. نت هایی که این عطر را تشکیل داده اند به شرح زیر هستند:

  • نت های ابتدای شامل بلک بری، گلابی و گریپ فروت هستند.
  • نت های میانی این عطر را رایحه های میوه لیچی، گل یاس و ویستریا تشکیل داده اند.
  • و در نهایت نت های پایه دیزی دریم مارک جیکوبز را هم مشک، چوب سفید و آب نارگیل تشکیل می دهند.

جمع بندی

شما می توانید عطرتان را مطابق با ویژگی های شخصیتی تان انتخاب کنید. برای مثال اگر فردی درونگرا هستید می توانید عطر مناسب افراد درونگرا را خریداری کنید که عطرهایی میوه ای و گلی با طبعی ملایم هستند یا از راهنمای خرید عطر خوب استفاده کنید.

در این مطلب به معرفی سه نمونه از بهترین عطرهای مناسب افراد درونگرا یعنی گود گرل از کارولینا هررا، دیزی دریم از مارک جیکوبز و همینطور عطر یونیسکس جینجمبر از برند راجر اند گالت پرداخته ایم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

شما می توانید از این راهنمای خرید عطر مناسب افراد درونگرا استفاده کرده و حتی برای دوستان یا آشنایان تان که درونگرا هستند هم عطر بی نظیر و جذابی خریداری کنید و به انها هدیه دهید و قطعا رضایت انها را از این هدیه ارزشمند جلب کنید.