تشخیص ادکلن بلو شنل اصل

برند تجاری لوکس فرانسوی که آن را تحت عنوان شنل میشناسید در سال ۱۹۱۰ توسط کوکو شنل ایجاد شد. این برند از همان ابتدا زیبایی و نفیس بودن را در عین سادگی، سرلوحه کار خود قرار داد. ادکلن بلو شنل که بسیاری از آقایان متقاضی خرید آن هستند در سال ۲۰۱۴ توسط عطرساز مشهور جک پولژ طراحی و در همان سال توسط کمپانی مطرح شنل  وارد بازار شد.

متاسفانه در بازار نمونه فیک این محصول نیز به وفور یافت میشود. از آن جایی که طبیعتاً همه به دنبال اصل آن هستیم در ادامه به راه‌های تشخیص ادکلن بلو شنل اصل از نوع فیک آن خواهیم پرداخت.

راه های تشخیص ادکلن بلو شنل اصل از فیک

  • بررسی سایفون دور جعبه
  • بررسی بسته جعبه ادکلن
  • بررسی درب ادکلن
  • بررسی والف ادکلن
  • بررسی لات نامبر
  • نشان دادن به متخصص حوزه عطر و ادکلن

همان گونه که گفتیم این ادکلن بسیار در میان آقایان محبوب شده است و از همین رو بسیاری از سودجویان اقدام به تولید و پخش نمونه تقلبی آن در بازار نموده‌اند. برای اقدام به خرید مطمئن به روش‌های تشخیصی که در ادامه بیان میکنیم، توجه کنید:

  • سایفون دور جعبه‌ی ادکلن را بررسی نمایید

در مرحله اول حتما بسته بندی ادکلن را کنترل نمایید که باید خطوط بسته بندی سلفون آن در قسمت بالا و پایین، با زاویه‌ای نود درجه و تمیز انجام شده باشد. علاوه بر این لوگوی شنل نیز باید در هر دو قسمت بالا و پایین حک شده باشد. در واقع نمونه فیک نیز دارای بسته بندی سلفون دار است اما قطعا ظرافت نمونه اصل را نخواهد داشت.

  • بسته ‌ی جعبه‌ای را بررسی کنید

معمولا انواع تقلبی بسته بندی ادکلن های شنل نمی‌توانند همانند رنگ اصلی باشند. از آنجایی که کیفیت جعبه نوع اصل هم مانند خود عطر از درجه بالایی برخوردار است، رنگ مشکی آن، پررنگ و براق خواهد بود.

نکته: از نظر وزنی نیز میتوان نمونه های تقلبی را شناسایی نمود.

وزن نمونه اصلی با جعبه ۴۲۰ گرم می باشد، در حالی که موارد فیک غالبا با وزن بیشتر یا کمتری در بازار موجود هستند.

  • درب ادکلن اصلی شنل

در تشخیص ادکلن بلو شنل اصل، میبایست در قدم بعدی به درب آن توجه نمایید. درب نوع اصل حالتی آهنربایی دارد و پس از رها کردن، به دلیل مغناطیسی بودن درب، به آسانی بر روی شیشه قرار میگیرد. به عبارت بهتر وجود خاصیت آهنربایی و جفت شدن قسمت درب و افشانه در یک جهت خاص، باعث میشود که درب با حالت ربایش از دست شما خارج شده و در جای خود قرار بگیرد. بیشتر نمونه‌های فیک این خاصیت را دارا نمی‌باشند.

نکته ۱- اگر حالت آهنربایی در قسمت درب وجود داشت و به تقلبی بودن آن مشکوک بودید، شیشه را تکان دهید. اگر اصل نباشد حتما صدای آهنربای تعبیه شده در قسمت درب را خواهید شنید. در نمونه‌ی اصل به هیچ عنوان از این قسمت صدایی نخواهید شنید.

نکته ۲- درب را بر روی شیشه قرار دهید. در نمونه اصل با گرفتن و بلند کردن از قسمت درب، به هیچ عنوان شیشه جدا نخواهد شد. اما نمونه‌های تقلبی به علت کیفیت پایین آهنربا و کشش ضعیف، قطعا شاهد جدا شدن درب از شیشه خواهید بود.

در مورد درب ادکلن‌ شنل اصل دو مورد دیگر نیز وجود دارد:

مورد اول- درب ادکلن دارای نماد شرکت می‌باشد که در نمونه اصل بسیار تمیز و بی نقص حک شده اما در نمونه تقلبی، کار با بیرون زدگی رنگ، حکاکی ضعیف و عدم شفافیت همراه است.

مورد دوم- داخل درب نیز نماد شرکت تمیز و برجسته حک شده است.

  • بررسی والف ادکلن بلو شنل اصل

راه دیگر تشخیص ادکلن بلو شنل اصل، بررسی والف ادکلن است. این قسمت، میتواند از نظر شکل ظاهری، تعداد و نوع خروجی با یکدیگر متفاوت باشند. برخی دارای فنر داخلی برخی به صورت دو تکه ایجاد میشوند. بخش زیرین والف که یا از جنس فلز است یا پلاستیک، مورد مناسبی برای شناخت ادکلن اصل یا تقلبی می‌باشد.

والف در ادکلن شنل اصل، جنسی فلزی و رنگی نقره‌ای شفاف دارد و سایز آن از نوع فیک کوچکتر میباشد. اما غالبا نوع تقلبی از جنس پلاستیک است که رنگ نقره ای آن را میتوان با دست خراش داد.

  • لات نامبر یا بچ کد را بررسی کنید

بچ کد، شماره‌ای است که روی شیشه‌ی عطر حک شده که میبایست آن را با بچ کد روی بسته بندی مطابقت دهید. اگر هماهنگ نباشد، تقلبی بودن ادکلن غیر قابل انکار است.

  • عطر راه سخت‌تر تشخیص ادکلن بلو شنل اصل

مورد تخصصی نهایی که طبیعتاً سخت‌تر از دیگر موارد است، شناسایی ادکلن اصل از طریق شناخت رایحه‌ی آن می‌باشد. رایحه عطر تقلبی، در همان ابتدا الکلی، کدر و زننده است در حالی که با بوییدن عطر اصل شاهد رایحه با نت مرکباتی و شفاف خواهید بود. اگر قرار است تست کنید قطعا در مورد ادکلن اصل شاهد تغییر نت های عطر در طول عمر عطر هستید، در حالی که بوی فیک آن یکنواخت و خطی می‌باشد.

نکته: شیشه های ادکلن بلو شنل اصل در سه حجم ۵۰ میل، ۱۰۰ میل و ۱۵۰ میل تولید میگردند و هر حجم غیر از این نشان از تقلبی بودن دارد.

شما می توانید بلو شنل ادوپرفیوم، بلو شنل بلو شنل ادوتویلت و بلو شنل پرفیوم را با ضمانت اصل بودن از ما خرید کنید.

سخن پایانی: عطر و ادکلن از جمله مواردی است که میتواند ضمن تکمیل کننده استایل، ایجاد کننده ی حس خوب و لذت داشته باشد. قطعا بسیاری از مردان به دنبال نمونه‌های اصل هستند و برایشان مهم است هنگام خرید بتوانند نوع اورجینال را از تقلبی آن تشخیص دهند. اگر با توجه به موارد فوق همچنان تشخیص برایتان دشوار است، بهترین راه حل خرید از فروشگاه‌هایی است که به محصولات اصل آن اعتماد داشته باشید.برای خرید عطر اصل می توانید هم به صورت حضوری و هم انلاین به فروشگاه عطر ملکوتی سر بزنید.